streekmotor

Streekmotor23

Lokale dynamiek die vdk bank graag mee steunt.

Het streekfonds Streekmotor23 mobiliseert burgers, bedrijven en besturen van 23 Zuid-Oost-Vlaamse gemeenten voor sociale en groene projecten.

Foto ©Streekmotor23.

vdk bank - Autodelen

Autodelen is in opmars

Vlaams Netwerk Autodelen over de voordelen van gedeelde mobiliteit.

Delen wint aan populariteit. In een wereld waar we steeds vaker stilstaan bij de impact van onze keuzes op het milieu, wordt een eigen auto geen vanzelfsprekendheid meer. Directeur Jeffrey Matthijs van het Vlaams Netwerk Autodelen en Frederik Matthijs van vdk bank over de voordelen van autodelen.

houten huis 1

Houten Huis bvba en vdk-woonkrediet

Duurzaam droomhuis? Haalbare kaart!

Je droomt van een duurzaam huis in rode den, maar je middelen zijn beperkt?
Gelukkig zijn er zowel in houtbouw als in woonkrediet flexibele oplossingen.
Robijn Braem en Ewout Vercaemer, 2 van de 3 zaakvoerders van Houten Huis bvba, voor de dubbelwoning van Robijns zus.

vzw Stappen

Helpt jongeren thuis te komen bij zichzelf.

Vanuit een gerenoveerde kasteelhoeve in Sint-Amandsberg helpt Pieter De Vis van vzw Stappen jongeren thuis te komen bij zichzelf en in de samenleving. Als erkend jongerenbegeleidingscentrum vangt de organisatie 32 minderjarige meisjes op die hen door de jeugdrechter zijn toegewezen. Verbinden is het sleutelwoord: ‘De maatschappij kan ervoor zorgen dat ze weer iets kunnen betekenen, en andersom.’

Pieter De Vis
familiehulp
Altijd nabij zijn: voor onze thuiszorgdienst en ook voor een duurzame bank lijkt me dit een belangrijke ethische waarde.
Ann Demeulemeester

algemeen directeur Familiehulp

meisje met fiets in stad

Hoe kunnen we jullie buurt helpen?

We horen het graag

Vooral in het thema mens en maatschappij maken we het verschil. We ondersteunen tal van non-profitorganisaties in binnen- en buitenland: van het internationale Wereldsolidariteit tot vzw’s die zich inzetten in buurten waar ook vdk bank actief is. Zo willen we bijdragen tot jouw algemeen welzijn en de ontwikkeling van je omgeving. Dit doen we door te investeren in gemeenschapsopbouw en lokaal verankerde projecten.

Meer duurzame projecten

Kiezen voor vdk bank

is kiezen voor een partner die duurzame relaties koestert.

Bij ons gaat bankieren over mensen, over jou en een duurzame wereld rondom jou. Bij ons vind je een vertrouwd gezicht. Hier krijg je advies op maat van je vragen én geven we om duurzaamheid en solidariteit. Want in een wereld die draait om rendement, investeren wij voluit in mensen.