Wat kan je doen via online@vdk?
Internetbankieren is meer dan alleen rekeningen betalen. Welke verrichtingen je nog allemaal kan doen met online@vdk, zetten we voor jou op een rijtje.
Met online@vdk kan je:
- het actuele saldo van je rekeningen raadplegen
- de transacties van en naar je rekeningen bekijken via de filter
- de verrichtingen met je debetkaart of kredietkaart raadplegen
- de limieten van je debetkaart wijzigen
- overschrijvingen uitvoeren
- met of zonder memodatum
- instant tot een bedrag van 500 EUR per dag(*)
- tussen je eigen rekeningen (zonder beperkingen)
- naar rekeningen van derden
- let op: Bij overschrijvingen naar andere rekeningen gelden deze daglimieten:
12 tot 15 jaar | 16 - 17 jaar | vanaf 18 jaar |
150 euro | 500 euro | 10.000 euro |
(*) Je overschrijvingen worden instant behandeld tot een bedrag van 500 EUR per dag. De bank van je begunstigde dient hiervoor zelf ook instant overschrijvingen te aanvaarden. Er zijn geen beperkingen op gebied van het aantal overschrijvingen, het kanaal (online@vdk of mobile@vdk) en of het nu om een vertrouwde of niet vertrouwde begunstigde gaat.
Een voorbeeld: Voer je twee overschrijvingen uit na elkaar, één van 300 EUR en één van 201 EUR, dan zal de eerste instant verwerkt worden. De overschrijving van 201 zal na 1 tot 2 bankwerkdagen toekomen bij je begunstigde.
- overschrijvingen raadplegen die nog verwerkt moeten worden
- internationale overschrijvingen verrichten
- een lijst van begunstigden voor overschrijvingen bijhouden in een adresboek
- doorlopende betalingsopdrachten bekijken, ingeven, wijzigen of schrappen
- Europese domiciliëringen raadplegen
- kredietlimieten of debetlimieten bekijken
- de verrichtingen op je effectenrekeningen bekijken
- de uitgavenstaat van je kredietkaart bekijken
- rekeninguittreksels opslaan of afdrukken
- een nieuwe rekening openen
- alle informatie over je vdk bank-kantoor raadplegen
- persoonlijke berichten lezen
Je digitale klantenzone
De digitale klantenzone sluit volledig aan bij de huidige noden en behoeften van onze klanten en bereidt de bank verder voor op de bank van de toekomst.
Je digitale klantenzone wordt automatisch en onmiddellijk aangemaakt als je klant wordt bij vdk bank . Elke klant heeft één persoonlijke digitale klantenzone. De digitale klantenzone zorgt voor een verhoogd gebruiksgemak: je consulteert op een eenvoudige manier alle rekeningen op eigen naam en deze waar je volmacht op hebt.
Bovendien kan je gemakkelijk switchen naar de klantenzones van jouw minderjarige kinderen of personen waarvoor je als gerechtelijke vertegenwoordiger bent aangesteld.
De toegang tot je digitale klantenzone via online@vdk verloopt via een strikte en beveiligde procedure, nl. met bevestiging code debetkaart en kaartlezer.
Je kan in elk vdk bank-kantoor terecht voor een debetkaart incl. kaartlezer. Ben je nog geen klant bij vdk en regel je alles liever online? Dat kan hier!

Zit je met een vraag, opmerking of twijfels?
Meld je aan bij online@vdk en klik op het contacticoon, dan kan je meteen bij ons terecht. Je vindt er de contactgegevens van je vertrouwensadviseur, de gezichten van alle andere medewerkers van je buurtkantoor, de openingsuren en eventueel meer informatie over de faciliteiten in het kantoor. Of contacteer rechtstreeks onze helpdesk voor online bankieren via online@vdk.be of op het nummer 09 267 33 33 (tussen 9u en 16u30).
Let op voor fraude bij internetbankieren!
Met online@vdk kan je op een volstrekt veilige manier je bankzaken regelen via het internet, dankzij de beveiligingstechniek op basis van een debetkaart en een aparte kaartlezer. Internetcriminelen proberen soms frauduleuze overschrijvingen uit te voeren door gebruik te maken van virusprogramma’s op je pc, vaak onder het mom van een zogenaamde ‘beveiligingstest’. Zo trachten ze vertrouwelijke informatie te verkrijgen en te misbruiken. Daarom deze tips:
- Beveilig je computer met een actueel antivirusprogramma en personal firewall. Installeer geen illegale of onbekende software.
- Gebruik je kaartlezer enkel om je persoonlijke verrichtingen te handtekenen. Bevestig dus nooit een transactie die je niet zelf hebt opgegeven.
- Reageer niet op e-mails of andere oproepen waarbij je wordt gevraagd om, in ruil voor een beloning, je rekeningnummer mee te delen. vdk bank zal jou nooit via e-mail of een apart pop-up scherm vragen om vertrouwelijke informatie mee te delen.
- Beëindig de online@vdk sessie bij ongewone vragen of boodschappen en contacteer de online@vdk-helpdesk via e-mail naar online@vdk.be of telefonisch op 09 267 33 33.