Mobiel bankieren

Met mobile@vdk kan je vanaf je smartphone of tablet niet alleen razendsnel overschrijven, je kan ook veilig en vlot je rekeningen raadplegen, berichten bekijken, de limieten van je debetkaart aanpassen, je kaart activeren voor gebruik buiten Europa …

    Wat heb je nodig?

    Je kan mobile@vdk installeren op een smartphone of tablet. Daarvoor heb je deze zaken nodig:

    • een smartphone of tablet
    • een internetverbinding via 3G, 4G of wifi
    • je debetkaart (vdk- of Jovo-kaart)
    • toegang tot online@vdk (online@vdk is noodzakelijk voor mobile@vdk). Je logt in op online@vdk met je debetkaart (vdk- of Jovo-kaart) en kaartlezer.  Lees hier alles over je digitale klantenzone. 

    Activeer je mobile@vdk

    Wat kan je doen in mobile@vdk ?

    Via mobile@vdk kan je de meeste bankzaken snel en gemakkelijk zelf regelen.

    • Raadpleeg je rekeningen.
    • Voer overschrijvingen uit:
      • tussen eigen rekeningen opgenomen in je digitale klantenzone
      • naar rekeningen van derden
        • Vertrouwde begunstigden: begunstigden opgenomen in je adresboek van online@vdk
        • Nieuwe begunstigden: begunstigden niet opgenomen in je adresboek van online@vdk

    Let op: Als je overschrijvingen doet via mobile@vdk, dan moet je rekening houden met deze limieten:

    • Leeftijd abonnee mobile@vdk > 18 jaar
      • Maximaal over te schrijven bedrag per dag naar derden: 1.250 euro
      • Maximaal over te schrijven bedrag per dag naar nieuwe begunstigden: 500 euro
      • Maximaal over te schrijven bedrag tussen eigen rekeningen: onbeperkt
    • Leeftijd abonnee mobile@vdk = 16 - 17 jaar
      • Maximaal over te schrijven bedrag per dag naar derden: 300 euro
      • Maximaal over te schrijven bedrag per dag naar nieuwe begunstigden: 150 euro
      • Maximaal over te schrijven bedrag tussen eigen rekeningen: onbeperkt
    • Leeftijd abonnee mobile@vdk = 12 - 15 jaar en verlengd minderjarigen
      • Maximaal over te schrijven bedrag per dag naar derden: 150 euro
      • Maximaal over te schrijven bedrag per dag naar nieuwe begunstigden: 50 euro
      • Maximaal over te schrijven bedrag tussen eigen rekeningen: onbeperkt​​​​​​​

    Let wel: Je kan van een nieuwe begunstigde een ‘vertrouwde begunstigde’ maken door deze in online@vdk te signeren in je adresboek of bij een nieuwe overschrijving.

    • Handteken verschillende overschrijvingen tegelijk
    • Bekijk en schrap je uitgestelde bewegingen.
    • Bekijk alle verrichtingen op je rekeningen via de filter
    • Bekijk alle Europese domiciliëringen.
    • Lees berichten en download bijlagen. Let op: om pdf-documenten te openen, heb je een app nodig.
    • Wijzig het wachtwoord van jouw mobile@vdk.
    • Bekijk je Visa-uitgavenstaat.
    • Activeer Maestro voor gebruik buiten Europa
    • Wijzig de limieten van je debetkaart
    • Bekijk of sla je rekeninguittreksels op
    • Geef overschrijvingen op via een QR-code
    • Bekijk je persoonlijke gegevens
    Man thuisbankiert

    Card Stop

    Kaart verloren of gestolen?

    Ben je je debet- of kredietkaart verloren of werd ze gestolen?
    Laat dan je kaart onmiddellijk blokkeren op het nummer +32 70 344 344.

    Wens je een nieuwe debetkaart + geheime code? Vraag die dan aan bij jouw vdk-bankier. Voor een kredietkaart gebeurt dat automatisch.

    Meer nuttige info over het gebruik van je debetkaart en veiligheidstips via Card Stop en Mijnkaart.be.

    En wat met de veiligheid ?

    vdk bank beschermt je gegevens en transacties, maar ook jij kan een aantal regels toepassen om de veiligheid te verhogen.

    • Je kan mobile@vdk alleen gebruiken op geregistreerde toestellen.
    • Je hebt een persoonlijk wachtwoord nodig om in te loggen en transacties te bevestigen.
    • Je krijgt vijf pogingen om je wachtwoord in te geven. Zijn alle pogingen opgebruikt en heb je nog altijd geen juist wachtwoord ingegeven, dan wordt de toegang tot mobile@vdk geblokkeerd. Het toestel opnieuw registreren via je online@vdk volstaat om te deblokkeren. Je hoeft de applicatie niet opnieuw te installeren.
    • Elke digitale handtekening is uniek en maar één keer te gebruiken.
    • Als je debetkaart (vdk- of Jovo-kaart) geblokkeerd is, kan je ook niet meer inloggen op online@vdk of mobile@vdk.

    We geven je graag nog wat algemene tips voor veilig mobiel bankieren:

    • Installeer beveiligings- en antivirussoftware op al je mobiele toestellen. Zorg er ook voor dat deze software up-to-date is.
    • Geef je wachtwoorden nooit door aan iemand anders.
    • Log zodra je klaar bent uit op online@vdk en mobile@vdk.
    • Meer info en tips over safe internet bankieren vind je hier.

    Stel een vraag

    Tel: 09 267 33 33 – e-mail: mobile@vdk.be

    Een telefonische melding over verlies, diefstal, misbruik, fouten of onregelmatigheden moet binnen de drie dagen bevestigd worden per e-mail.

    Geef ons feedback

    Beoordeel onze app in de App Store van Apple of Google Play.

    Contact