Eenvoudig en automatisch

Wil je je betaal- of spaarrekening overzetten naar vdk bank? Dat kan. Heel eenvoudig en automatisch. Want via de bankoverstapdienst zorgen wij voor een vlotte overdracht, zodat jij zelfs niet meer bij je vorige bank moet langsgaan.

Snel

Binnen de 10 bankwerkdagen is je bankoverstap in orde. Zijn al je doorlopende betalingsopdrachten overgezet naar je nieuwe GiroPlus Rekening (Girorekening) of You Count zichtrekening, dan brengen we je op de hoogte.

Zonder kosten

De bankoverstapdienst is gratis. Zo word je kosteloos klant van vdk bank.

Wil je overstappen naar vdk bank?

  1. Heb je nog geen betaalrekening bij vdk bank? Open dan eerst eenvoudig online een betaalrekening.
  2. Vul het bankoverstapformulier in.
    • Wil je je betaalrekening (zichtrekening) overzetten? Vul dan dit formulier in.
    • Wil je je spaarrekening overzetten? Vul dan dit formulier in.
    • Bij het invullen van de formulieren is het belangrijk dat je beslist wat er met je vorige betaalrekening moet gebeuren:
      • Je vraagt de overdracht van je betalingsopdrachten met afsluiten van je vorige betaalrekening.
      • Je vraagt enkel de overdracht van je betalingsopdrachten van je vorige naar je nieuwe betaalrekening.
      • Je vraagt enkel het afsluiten van je vorige betaalrekening.
  3. Geef het ingevulde formulier / de ingevulde formulieren af in een vdk bank-kantoor in je buurt.

Wat je vorige bank en nieuwe bank dienen te doen, lees je in deze brochure.

Nuttige info

Enkel particulieren vanaf 18 jaar kunnen gebruikmaken van de bankoverstapdienst. Ze kan niet gebruikt worden voor professionele rekeningen.

Extra informatie

Met vragen of onduidelijkheden kan je altijd terecht bij je vdk bank-adviseur. Bij klachten kan je terecht bij vdk bank nv - Klachtenbehandeling, Sint-Michielsplein 16, 9000 Gent. Je kan de dienst Klachtenbehandeling van vdk bank ook bellen op 09 267 32 11 en e-mailen op klachtenbehandeling@vdk.be. Als je niet tevreden bent met het antwoord kan je contact opnemen met de Ombudsman in financiële geschillen. Je kan de ombudsman bereiken via de website van Ombudsfin of op dit adres: North Gate II, Koning Albert II-laan 8 bus 2, 1000 Brussel.

Contact