Heb je schade aan je woning?
- Breng eerst je vdk bank-kantoor op de hoogte van de schade
- Neem daarna zo vlug mogelijk contact op met de dienst Express Claims van Allianz op 02 895 12 30
- Of meld de schade via de chatbot op de website van Allianz
- Vul het document voor de schadeaangifte in
- Neem foto’s van de schade
- Laat een raming maken van de kosten
- Neem maatregelen om meer schade te voorkomen
Krijg tot 25% korting op je vdk bank-woonverzekering
Als vdk bank-klant krijg je 20% klantenkorting op Home Plan en/of Car Plan. Driedubbel verzekerd? Als je zowel een Home Plan, Family Plan als Car Plan neemt, dan krijg je 5% extra pakketkorting op de Home Plan en Car Plan. Via Allianz.
*Basiswaarborgen
Basiswaarborgen zijn de minimale waarborgen die door de wet zijn verplicht in een brandverzekering. Je geniet dus al deze waarborgen want ze zijn standaard opgenomen in je woonverzekering. Je woning is standaard gedekt tegen schade door brand, water, storm en hagel, glasbreuk, schade aan elektro, schade door vandalisme en (poging tot) inbraak ... Voor een volledig overzicht van onze basiswaarborgen, bekijk je de productfiche van VDK Home Plan.
*Optionele waarborgen
Je bent uitgebreid verzekerd met de woonverzekering. Maar om helemaal gerust te zijn, kan je die basiswaarborgen nog uitbreiden met een optionele waarborg. Optionele waarborgen zijn vrij te kiezen binnen het kader van je verzekeringscontract. Je kan als verzekerde een optionele waarborg afsluiten door een bijpremie te betalen.
Wat dekt de verzekering en wat is optioneel?
Belangrijke documenten
*Alvorens het verzekeringsproduct aan te kopen word je verzocht om de juridische documentatie met betrekking tot dit product te raadplegen. De algemene voorwaarden VDK Home Plan en andere relevante informatie (bv. informatiefiche) zijn kosteloos en doorlopend online beschikbaar of in elk vdk bank-kantoor. Deze documentatie is beschikbaar in het Nederlands.

Waarom een woonverzekering bij vdk bank?
- Uitgebreide polis bij brand-, water- of stormschade, ...
- Je wordt bij schade snel geholpen door een vakman
- Ruime vergoedingslimieten
- Op maat van jouw leven: interessante optionele waarborgen
- De vrijstelling wordt maandelijks geïndexeerd
Wettelijke informatie
VDK Home Plan, een verzekering niet-leven - B.O.A.R (BOAR staat voor: Brand Ongevallen en Allerlei Risico's) wordt gecommercialiseerd door vdk bank nv als verzekeringstussenpersoon. Het verzekeringscontract VDK Home Plan is een jaarcontract met stilzwijgende verlenging, dat jaarlijks kan opgezegd worden. Verzekeringstussenpersoon: vdk bank nv, of één van haar commerciële vertegenwoordigers, maatschappelijke zetel vdk bank nv: Sint-Michielsplein 16, 9000 Gent - KBO - BE0400 067 788 - RPR Gent. FSMA 20230A, erkend voor de takken ‘niet-leven’ 8/9/13. Verzekeringsonderneming: Allianz Benelux n.v. – Koning Albert II-laan 32 – 1000 Brussel – Tel.: +32 2 214.61.11 – www.allianz.be – BTW: BE 0403.258.197 – RPR Brussel – Verzekeringsmaatschappij toegelaten door de NBB (Nationale Bank van België) onder codenummer 0097 om alle takken “Leven” en “niet-Leven” te beoefenen.
Wens je een klacht in te dienen betreffende het contract? Het Belgische recht is van toepassing op de verzekeringsovereenkomst. Onverminderd de mogelijkheid om gerechtelijke stappen te ondernemen, kan je ook elke klacht met betrekking tot je contract richten aan:
- vdk bank nv - Klachtenbehandeling, Sint-Michielsplein 16, 9000 Gent. Je kan de dienst Klachtenbehandeling van vdk bank ook bellen op 09 267 32 11 en e-mailen op klachtenbehandeling@vdk.be.
- Als je niet tevreden bent met het antwoord, kan je contact opnemen met Allianz Benelux nv via e-mail aan complaintscustomer@allianz.be, per fax op het nummer 02 214 61 71 of per brief aan Allianz Benelux nv, 10RSGJ, Koning Albert II-laan 32 in 1000 Brussel.
- Je kan ook de Ombudsman van de Verzekeringen contacteren op dit adres: de Meeussquare 35, 1000 Brussel of via fax op het nummer 02 547 59 75 of e-mail aan info@ombudsman.as.