Supersnel overgeschreven

met een instant betaling

Het bedrag wordt onmiddellijk overgeschreven – 24 uur op 24, 365 (of 366) dagen per jaar en binnen de 5 seconden. Tijdens die 5 seconden wordt de rekening van de opdrachtgever gedebiteerd en ontvangt de begunstigde het overgeschreven bedrag als de tegenpartij een rekening heeft bij een bank die ook instant betalingen ondersteunt.

Betalen of geld ontvangen met een instant betaling?

Verkoop jij je oude spulletjes op een rommelmarkt, dan komen instant betalingen mooi van pas. Wie geen cash geld op zak heeft maar wel een betaalapp, kan misschien wel razendsnel betalen met een instant betalingen. Ook wanneer jij net dat perfecte stuk voor je woonkamer op de kop kan tikken, betaal je met mobile@vdk onmiddellijk!  En ook in de volgende situaties kan zo’n supersnelle betaling als geroepen komen, zowel voor bedrijven als particulieren:

• om een rekening op restaurant te delen
  • om als jobstudent je loon te ontvangen aan het einde van de dag of week
  • om een factuur te betalen die je uit het oog was verloren

Hoe werkt het?

Bij vdk bank zorgen we ervoor dat jij supersnel betaalt zonder dat je je er zorgen over moet maken! Betaal je vanaf je GiroPlus Rekening of You Count Zichtrekening, heb je de limiet van 500EUR per dag voor ‘instant betalingen’ nog niet bereikt en aanvaardt de bank van de begunstigde instant betalingen? Dan wordt je betaling automatisch onmiddellijk verwerkt en kan de tegenpartij onmiddellijk over het overgeschreven bedrag beschikken.

In alle andere gevallen verwerken we je betaling als een gewone overschrijving zoals je het al jaren van ons gewoon bent.

Instant betalingen zijn even veilig als gewone overschrijvingen maar dan sneller. Voor een gewone overschrijving geldt een verwerkingstijd van één of meer dagen.

Ben je er toch nog niet helemaal klaar voor? Dan kan je met een keuze optie in mobile@vdk en online@vdk uitschakelen dat we betalingen op rekeningen in jouw abonnement als instant betaling verwerken.

Nuttige info