Veroorzaakte jij of je gezin schade?
- Breng je vdk bank-kantoor op de hoogte van de schade
- Neem zo vlug mogelijk contact op met de dienst Global Assistance van Allianz op 02 773 61 37
- Of meld de schade via de chatbot op de website van Allianz.
- Vul het document voor de schadeaangifte in
- Neem foto’s van de schade
- Laat een raming maken van de kosten
- Lees hier wat je nog meer kan doen als je schade veroorzaakte
*Basiswaarborgen
Basiswaarborgen zijn de minimale waarborgen die door de wet zijn verplicht in een familiale verzekering. Je geniet dus al deze waarborgen want ze zijn standaard opgenomen in je verzekeringspolis. Jijzelf, je partner, je kinderen, je huisdieren en je woning zijn gedekt.
*Optionele waarborgen
Je bent uitgebreid verzekerd met VDK Family Plan. De optionele waarborgen dekken niet de schade zelf maar eventuele kosten ten gevolge van een schadegeval. Je geniet bij een schadegeval van de optionele waarborgen als je een basiswaarborg hebt afgesloten.
Wat dekt de verzekering en wat is optioneel?
Belangrijke documenten
*Alvorens het verzekeringsproduct aan te kopen word je verzocht om de juridische documentatie met betrekking tot dit product te raadplegen. De algemene voorwaarden VDK Family Plan en andere relevante informatie (bv. informatiefiche) zijn kosteloos en doorlopend online beschikbaar of in elk vdk bank-kantoor. De documentatie is beschikbaar in het Nederlands.

Waarom een familiale verzekering bij vdk bank?
- Je aansprakelijkheid is uitgebreid en wereldwijd gedekt
- Ook de aansprakelijkheid van andere gezinsleden en huisdieren is gedekt
- Ben je alleenstaande of 60-plusser? Dan betaal je een lagere premie
- Fietsbijstand voor het hele gezin, 24/7 standaard inbegrepen
- Let op: Schade opgelopen door één van de verzekerden zelf is niet gedekt
- De vrijstelling wordt maandelijks geïndexeerd
Wettelijke informatie
VDK Family Plan, een verzekering niet-leven - B.O.A.R (kort voor Brand, Ongevallen en Allerlei Risico's) wordt gecommercialiseerd door vdk bank nv als verzekeringstussenpersoon. Het verzekeringscontract VDK Family Plan is een jaarcontract met stilzwijgende verlenging, dat jaarlijks kan opgezegd worden. Verzekeringstussenpersoon: vdk bank nv, of één van haar commerciële vertegenwoordigers, maatschappelijke zetel vdk bank nv: Sint-Michielsplein 16, 9000 Gent - KBO - BE0400 067 788 - RPR Gent. FSMA 20230A, erkend voor de takken ‘niet-leven’ 8/9/13. Verzekeringsonderneming: Allianz Benelux n.v. – Koning Albert II-laan 32 – 1000 Brussel – Tel.: +32 2 214.61.11 – www.allianz.be – BTW: BE 0403.258.197 – RPR Brussel – Verzekeringsmaatschappij toegelaten door de NBB (Nationale Bank van België) onder codenummer 0097 om alle takken “Leven” en “niet-Leven” te beoefenen.
Wens je een klacht in te dienen betreffende het contract? Het Belgische recht is van toepassing op de verzekeringsovereenkomst. Onverminderd de mogelijkheid om gerechtelijke stappen te ondernemen, kan je ook elke klacht met betrekking tot je contract richten aan:
- vdk bank nv - Klachtenbehandeling, Sint-Michielsplein 16, 9000 Gent. Je kan de dienst Klachtenbehandeling van vdk bank ook bellen op 09 267 32 11 en e-mailen op klachtenbehandeling@vdk.be.
- Als je niet tevreden bent met het antwoord, kan je contact opnemen met Allianz Benelux nv via e-mail aan complaintscustomer@allianz.be, per fax op het nummer 02 214 61 71 of per brief aan Allianz Benelux nv, 10RSGJ, Koning Albert II-laan 32 in 1000 Brussel.
- Je kan ook de Ombudsman van de Verzekeringen contacteren op dit adres: de Meeussquare 35, 1000 Brussel of via fax op het nummer 02 547 59 75 of e-mail aan info@ombudsman.as.