#moveyourcentjes

Eindelijk een break-up zonder drama. #moveyourcentjes

Weet je nog, dat afscheid van je zomerlief, je wereldreizende vrienden of je zoon of dochter die ’t huis uitging? Al dat drama, al die tranen. Precies een echte break-up, toch? Dan hebben we goed nieuws voor je: dit is een break-up zonder drama. Want jij gaat er gewoon zélf vandoor. Met ál je centjes. Om ze *zoef* te moven naar vdk bank, de meest duurzame fullservicebank van België. Wij investeren ze dan in toffe projecten, lokale ondernemingen en meer groen in je buurt. In ’t klimaat, en in jouw maatschappij. Extra goed: voor elke overstapper schenken* wij € 25 aan BOS+. Zien we daar ‘n traantje van geluk? ‘t Is ok, wij leven met je mee.

Je centjes moven naar een propere bank?

vdk bank haalt onderscheiding op BankWijzer van FairFin

De BankWijzer is een tool van FairFin die de duurzaamheidsperformance van banken in kaart brengt om ze aan te zetten tot meer duurzame investeringskeuzes. vdk bank haalde als meest duurzame fullservicebank 69% – en dus onderscheiding. Als bewijs dat onze investeringskeuzes en andere activiteiten niet ten koste van mens en milieu gaan. En als bewijs dat we jouw centjes niet investeren in klimaatopwarming, schending van de mensenrechten, genderdiscriminatie of belastingontduiking. Maar wel in tal van andere propere, groene, lokale projecten en ondernemingen.

Dit is waarom je je centjes maar beter kan moven naar vdk bank:

Bij vdk bank gaan jouw centjes naar burgercoöperaties die een draagvlak scheppen voor hernieuwbare energie, bijvoorbeeld. Of naar organisaties die leegstaande panden opknappen en verhuurklaar maken voor sociale huurders. Allemaal duurzame, ethische bedrijven en projecten met een meerwaarde voor de maatschappij. Dit is waar jouw centjes zoal naartoe gaan:

Nog meer weten over onze duurzame investeringen?

• In de vdk-code vind je alles over duurzaam en ethisch bankieren, zoals de criteria voor onze kredietverlening en investeringen. Zo zijn er strenge controles op kinderarbeid, respecteren we de biodiversiteit en is er een nultolerantie voor discriminatie.
  • In ons duurzaamheidsrapport volg je ons traject naar een eerlijke, duurzame samenleving.

BOS+: beter en meer bos in Vlaanderen en de wereld

Move jij je centjes naar vdk bank? Dan schenken* wij 25 euro aan BOS+. De organisatie zet zich in voor het behoud, het duurzame beheer én de uitbreiding van bossen, hier en in het Zuiden. Want bomen, en bossen, hebben een enorm breed maatschappelijk belang, weten deze innovatieve en duurzame koplopers. En dus zetten ze diverse doelgroepen aan om zich actiever in te zetten voor meer en beter bos – zowel nationaal als internationaal. Zo draagt BOS+ bij aan een groenere wereld voor mens, plant en dier. En dus ook voor jou, overstapper. Merci, en welkom bij vdk bank.