Deze gratis mobiele applicatie is bruikbaar voor:
- Apple toestellen (iPhone, iPad)
- vanaf IOS10
- Android toestellen (Samsung, Sony, HTC,...: smartphone of tablet)
- vanaf Android 4.4
Met deze app heb je jouw bank altijd en overal bij de hand. Superhandig dus. Maar weet dat je bij vdk bank ook altijd welkom blijft bij je vertrouwde vdk-adviseur. Want de digitale revolutie mag dan nog zo snel gaan, bij vdk bank blijven we belang hechten aan persoonlijk contact. Als bankier van mens tot mens blijven we je graag van dienst op de manier die jou het beste past: face-to-face, via de pc of mobiel. Aan jou de keuze.
Wat heb je nodig om de mobilePRO@vdk app te gebruiken?
- Smartphone of tablet
- Internettoegang (GSM data (3G, 4G) of WIFI internet access)
- Een debetkaart (vdk-kaart) op persoonlijke naam
-
Toegang tot een online@vdk for Professionals abonnement (afgekort OFP abonnement): online@vdk for Professionals heb je nodig om mobilePRO@vdk te activeren op je toestel. Inloggen op online@vdk for Professionals gebeurt met behulp van een debetkaart (vdk-kaart) op persoonlijke naam en kaartlezer.
Heb je nog geen gratis professioneel internetbankieren of ben je nog geen professionele cliënt bij vdk? Neem gerust even contact op met je vdk-adviseur. We maken graag tijd voor jou.
Hoe activeer je mobilePRO@vdk?
Download de mobilePRO@vdk applicatie uit de app store van je mobiel toestel (Apple App Store of Google Play), nadien volgt er een eenvoudig en veilig registratie- en activeringsproces in online@vdk for Professionals.
Om mobilePRO@vdk te activeren moet je dus eerst je toestel registreren in online@vdk for Professionals. Nadat je ingelogd bent in online@vdk for Professionals met behulp van je debetkaart (vdk-kaart) op persoonlijke naam, klik dan bovenaan op de functie mobilePRO@vdk.
Doorloop de verschillende stappen in het scherm ‘beheer mobilePRO@vdk’. Je zal een persoonlijk wachtwoord moeten kiezen van 6 cijfers (letters zijn niet toegestaan). Met dit wachtwoord kan je, na de registratie van je toestel en activering van de app, je telkens aanmelden en verrichtingen handtekenen. Van zodra je de verschillende stappen hebt doorlopen kan je de applicatie openen op je smartphone/tablet en starten met het online en mobiel opvolgen van je professionele bankzaken.
Functionaliteiten mobilePRO@vdk
- Consultatie rekeninginformatie
- Overschrijvingen
- tussen eigen rekeningen opgenomen in je online@vdk for professionals abonnement.
- naar rekeningen van derden.
Voor overschrijvingen in mobilePRO@vdk gelden volgende maximale bedragen:
Max. over te schrijven bedrag per dag naar derden | Max. over te schrijven bedrag tussen eigen rekeningen |
1.250 EUR | onbeperkt |
- Inloggen met je vingerafdruk (geen wachtwoord of kaartlezer nodig)
- Betalen met QR-code (voor je elektriciteit- en waterfactuur)
- Handtekenen van verschillende overschrijvingen tegelijk
- Consultatie en signeren van overschrijvingen, sets en verrichtingsbestanden
- Consultatie en schrappen van uitgestelde bewegingen
- Consultatie en filtering verwerkte bewegingen
- Consultatie van je beleggingsportefeuille voor een actueel overzicht van je effecten
- Consulatie creditcarduitgaven in real time
- Bekijk en download je uittreksels
- Berichten consulteren en bijlagen downloaden
- Wachtwoord wijzigen
- Informatie raadplegen over de installatie van mobilePRO@vdk
Veiligheid voorop bij mobilePRO@vdk
Financiële transacties dienen met alle vertrouwelijkheid behandeld te worden. vdk bank gebruikt een ruime waaier aan beveiligingsmethoden, dit om je transacties en gegevens die online verstuurd worden maximaal te beschermen. Ook jij als gebruiker kunt helpen om de veiligheid te verhogen door enkele simpele regels in acht te nemen.
- Om mobilePRO@vdk te gebruiken moet je jouw toestel registreren met je debetkaart (vdk-kaart) op persoonlijke naam en kaartlezer via online@vdk for Professionals. MobilePRO@vdk kan enkel opgestart worden op de door jou geregistreerde toestellen.
- Je hebt een persoonlijk wachtwoord of vingerafdruk nodig om in te loggen en transacties te signeren.
- Elke elektronische handtekening is uniek en maar eenmalig bruikbaar.
- Bij het ingeven van een verkeerd wachtwoord krijg je de melding hoeveel pogingen er nog resten. Wanneer alle pogingen opgebruikt zijn, volgt een blokkering. Het toestel opnieuw registreren via online@vdk for Professionals volstaat om te deblokkeren. Het herinstalleren van de applicatie is niet nodig.
- Bij de blokkering van je debetkaart (vdk-kaart) op persoonlijke naam worden alle mobiele installaties ontoegankelijk.
- Bij misbruik:
- Contacteer onmiddellijk de helpdesk via 09 267 33 33 of mobile@vdk.be
- Als de helpdesk niet bereikbaar is, bel dan Card Stop (078 170 170) om de kaart te blokkeren
- Enkele tips voor veilig mobiel bankieren:
- Voor al je mobiele toestellen voorzie je best de nodige beveiligings- en antivirussoftware, die je ook telkens moet updaten
- Geef je persoonlijk wachtwoord nooit door aan derden
- Vergeet je niet telkens uit te loggen, zowel bij mobilePRO@vdk als online@vdk for Professionals
- Meer info en tips over safe internet bankieren vind je hier
Voor hulp & reacties
- vdk-helpdesk: tel: 09 267 33 33 – E-mail: mobile@vdk.be
- Telefonisch te bereiken tijdens de kantooruren (van 9u tot 16u30) van maandag tot vrijdag.
- Een telefonische melding over verlies/diefstal/misbruik/fouten of onregelmatigheden moet evenwel binnen de drie dagen bevestigd worden per e-mail.
- Feedback
- Appstore review
- Android
- IOS
- Appstore review