Waarom kiezen voor de mobilePRO@vdk app?

Bij vdk bank kan je in alle veiligheid, 24 uur op 24, online en mobiel je professionele bankverrichtingen opvolgen. Met deze gratis app kan je snel, makkelijk en veilig je overschrijvingen uitvoeren, je verwerkte beweging raadplegen en filteren, sets en verrichtingsbestanden signeren en zoveel meer. Dit gebeurt allemaal veilig en snel via je smartphone of tablet.

Opgelet! mobilePRO@vdk vind je vanaf nu in mobile@vdk!

Vanaf vandaag wordt mobiel bankieren bij vdk bank een pak makkelijker en efficiënter. En dat heb je aan niemand minder dan jezelf te danken. Want we hebben je gehoord, je suggesties gebundeld, en ze vertaald naar een nieuwe mobile@vdk-app. Deze nieuwe app zal je huidige mobilePRO@vdk vervangen. Vanaf 31/08/2024 zal je mobilePRO@vdk niet meer werken, je hebt dus tot dan om met de nieuwe mobile@vdk aan de slag te gaan en alle voordelen te ontdekken. Download ‘m en ga meteen aan de slag. Je kan de app eenvoudig installeren met behulp van itsme®. Als je liever gebruik maakt van online@vdk of langsgaat bij je vdk bank-adviseur, dan kan dat uiteraard ook.

De info hieronder gaat nog over mobilePRO@vdk, deze pagina updaten we na 31/08/2024. Alle info over mobile@vdk vind je hier.

Wat heb je nodig om de mobilePRO@vdk app te gebruiken?

  • Smartphone of tablet
  • Internettoegang (GSM data (3G, 4G) of WIFI internet access)
  • Een debetkaart op persoonlijke naam
  • Toegang tot een online@vdk for Professionals abonnement (afgekort OFP abonnement): online@vdk for Professionals heb je nodig om mobilePRO@vdk te activeren op je toestel. Inloggen op online@vdk for Professionals gebeurt met behulp van een debetkaart op persoonlijke naam en kaartlezer.

Heb je nog geen gratis professioneel internetbankieren of ben je nog geen professionele cliënt bij vdk? Neem gerust even contact op met je vdk bank-adviseur. We maken graag tijd voor jou.

Hoe activeer je mobilePRO@vdk?

Download de mobilePRO@vdk applicatie uit de app store van je mobiel toestel (Apple App Store of Google Play), nadien volgt er een eenvoudig en veilig registratie- en activeringsproces in online@vdk for Professionals.

Om mobilePRO@vdk te activeren moet je dus eerst je toestel registreren in online@vdk for Professionals. Nadat je ingelogd bent in online@vdk for Professionals met behulp van je debetkaart op persoonlijke naam, klik dan bovenaan op de functie mobilePRO@vdk.

Doorloop de verschillende stappen in het scherm ‘beheer mobilePRO@vdk’. Je zal een persoonlijk wachtwoord moeten kiezen van 6 cijfers (letters zijn niet toegestaan). Met dit wachtwoord kan je, na de registratie van je toestel en activering van de app, je telkens aanmelden en verrichtingen handtekenen. Van zodra je de verschillende stappen hebt doorlopen kan je de applicatie openen op je smartphone/tablet en starten met het online en mobiel opvolgen van je professionele bankzaken.

Functionaliteiten mobilePRO@vdk

  • Consultatie rekeninginformatie
  • Overschrijvingen
    - tussen eigen rekeningen opgenomen in je online@vdk for professionals abonnement.
    - naar rekeningen van derden.

Voor overschrijvingen in mobilePRO@vdk gelden volgende maximale bedragen:

Max. over te schrijven bedrag per dag naar derdenMax. over te schrijven bedrag tussen eigen rekeningen
2.500 EURonbeperkt
  • Inloggen met je vingerafdruk (geen wachtwoord of kaartlezer nodig)
  • Betalen met QR-code (voor je elektriciteit- en waterfactuur)
  • Handtekenen van verschillende overschrijvingen tegelijk
  • Consultatie en signeren van overschrijvingen, sets en verrichtingsbestanden
  • Consultatie en schrappen van uitgestelde bewegingen
  • Consultatie en filtering verwerkte bewegingen
  • Consultatie van je beleggingsportefeuille voor een actueel overzicht van je effecten
  • Consulatie creditcarduitgaven in real time
  • Bekijk en download je uittreksels 
  • Berichten consulteren en bijlagen downloaden
  • Wachtwoord wijzigen
  • Informatie raadplegen over de installatie van mobilePRO@vdk

Veiligheid voorop bij mobilePRO@vdk

Financiële transacties dienen met alle vertrouwelijkheid behandeld te worden. vdk bank gebruikt een ruime waaier aan beveiligingsmethoden, dit om je transacties en gegevens die online verstuurd worden maximaal te beschermen. Ook jij als gebruiker kunt helpen om de veiligheid te verhogen door enkele simpele regels in acht te nemen.

  • Om mobilePRO@vdk te gebruiken moet je jouw toestel registreren met je debetkaart op persoonlijke naam en kaartlezer via online@vdk for Professionals. MobilePRO@vdk kan enkel opgestart worden op de door jou geregistreerde toestellen.
  • Je hebt een persoonlijk wachtwoord of vingerafdruk nodig om in te loggen en transacties te signeren.
  • Elke elektronische handtekening is uniek en maar eenmalig bruikbaar.
  • Bij het ingeven van een verkeerd wachtwoord krijg je de melding hoeveel pogingen er nog resten. Wanneer alle pogingen opgebruikt zijn, volgt een blokkering. Het toestel opnieuw registreren via online@vdk for Professionals volstaat om te deblokkeren. Het herinstalleren van de applicatie is niet nodig.
  • Bij de blokkering van je debetkaart op persoonlijke naam worden alle mobiele installaties ontoegankelijk.
  • Bij misbruik:
    • Contacteer onmiddellijk de helpdesk via 09 267 33 33 of mobile@vdk.be
    • Als de helpdesk niet bereikbaar is, bel dan Card Stop (078 170 170) om de kaart te blokkeren
  • Enkele tips voor veilig mobiel bankieren:
    • Voor al je mobiele toestellen voorzie je best de nodige beveiligings- en antivirussoftware, die je ook telkens moet updaten
    • Geef je persoonlijk wachtwoord nooit door aan derden
    • Vergeet je niet telkens uit te loggen, zowel bij mobilePRO@vdk als online@vdk for Professionals
    • Meer info en tips over safe internet bankieren vind je hier

Voor hulp & reacties

  • vdk bank-helpdesk: tel: 09 267 33 33 – E-mail: mobile@vdk.be
    • Telefonisch te bereiken tijdens de kantooruren (van 9u tot 16u30) van maandag tot vrijdag.
    • Een telefonische melding over verlies/diefstal/misbruik/fouten of onregelmatigheden moet evenwel binnen de drie dagen bevestigd worden per e-mail.
  • Feedback
    • Appstore review
      • Android
      • IOS
Contact