Rendement voor de planeet

Bij vdk bank financieren we prioritair projecten die het evident vinden dat de planeet ook bedoeld is voor de toekomstige generaties. Onze werking en onze investerings-en kredietpolitiek liggen in lijn met het scenario voor een maximumtemperatuurstijging met 1.5 °C. Ook in onze investeringen zijn we enorm streng: steenkool, olie en gas blijven in de grond. We gebruiken de Europese wetgeving als hefboom voor een duurzaam beleggingsaanbod. Al onze ambitieuze criteria kan je terugvinden in onze vdk bank-code voor duurzaam en ethisch bankieren.

Rendement voor jezelf

Bij vdk bank krijg je een correcte vergoeding voor het opsparen van je spaargeld. Jonge spaarders en de meest duurzame spaarders geven we zelfs een extra duwtje in de rug. De hoogste rentetarieven zijn weggelegd voor spaarders met een relatief lage som op hun boekje, de meerderheid van onze spaarders.

Wil je je spaargeld wat langer aan de kant zetten? Ontdek dan onze termijnrekeningen.

Beleggen kan bij vdk bank al vanaf 50 euro. Onze vdk bank-medewerkers waken er mee over dat die beleggingen goed zijn voor onze streek en de planeet.

Rendement voor je streek

Spaargeld zetten wij in de eerste plaats om in kredietverlening. Zo heeft dat geld het meeste impact op onze samenleving en economie. Als lokale bank concentreren we ons op België. 92% van onze kredietverlening vloeit terug naar gezinnen & bedrijven in ons land. We financieren ook heel wat sociale organisaties, zorginstellingen en lokale ondernemers

Eens praten? Kom gerust langs in één van onze kantoren.

Projecten in de kijker