Wat is een schuldsaldoverzekering nu precies?

Een schuldsaldoverzekering of SSV is een levensverzekering als waarborg voor een (grote) lening. Je betaalt hiervoor een premie aan de verzekeringsonderneming. Sterf je voordat je lening is afbetaald? Dan vergoedt je schuldsaldoverzekering het (volledige of gedeeltelijke) openstaande saldo van je krediet. Met andere woorden: je verzekeringsmaatschappij betaalt het openstaande bedrag van je lening terug aan je bank, in jouw geval vdk bank. Zo moeten je partner, erfgenamen of andere dichte familieleden de lening niet verder aflossen en bescherm je hen tegen financiële zorgen.

Is een schuldsaldoverzekering verplicht?

Een schuldsaldoverzekering is niet wettelijk verplicht, maar wel onmisbaar als je een hypotheeklening neemt. Je zorgt er op die manier voor dat je partner of familie niet plots alles alleen moet verder betalen.

Voor wie is een schuldsaldoverzekering aangewezen?

Als je samen met je partner leent, verzeker je best beide partners onder één verzekering. Je vdk bank-adviseur vertelt je er alles over.

Schuldsaldoverzekering als alleenstaande

Leende je alleen? Ook dan neem je best een goede schuldsaldoverzekering om je familie of erfgenamen te beschermen. Zij erven namelijk niet alleen je woning, maar ook je openstaande lening. Wanneer jij een SSV hebt afgesloten, zal je verzekeraar het openstaande saldo gedeeltelijk of volledig afbetalen aan je bank.

Schuldsaldoverzekering: prijs en berekening

Een schuldsaldoverzekering is een levensverzekering. Je betaalt hiervoor een premie (eenmalig of gespreid) aan de verzekeringsonderneming. De premie die je betaalt voor je SSV hangt af van een aantal factoren:

• het bedrag dat je wil verzekeren;
  • de looptijd van je contract;
  • je/jullie leeftijd;
  • je/jullie gezondheidstoestand en levensstijl. (Rook je? Dan betaal je een hogere premie dan een niet-roker.)

Je kan zelf kiezen hoe je de dekking van je schuldsaldo van je woonkrediet verdeelt. Je vdk bank-adviseur bekijkt samen met jou welke SSV best bij je situatie past en voor welke regeling je best gaat. Zo is de meest gebruikelijke verdeling voor koppels steeds de 100% + 100%-formule. Dan zijn zowel jij als je partner voor 100% gedekt en wordt bij een overlijden van één van jullie het volledige resterende bedrag van je krediet automatisch terugbetaald aan je bank.

De premie van je SSV laten berekenen?

Een schuldsaldoverzekering bij vdk bank: een goed idee

vdk bank: advies in mensentaal en op het ritme van je leven

Bij vdk bank gaan we voor advies op mensenmaat. We nemen niet alleen de tijd om naar je te luisteren, maar houden ook rekening met je persoonlijke situatie. Zowel vandaag als in de toekomst. Zowel op financieel als op sociaal vlak. Aan de hand van wat jij ons vertelt, maken we samen een voorstel op maat.

vdk bank: oog voor je financiële zekerheid

Bij vdk bank beschermen we wat echt belangrijk voor je is. En dus hechten wij het grootste belang aan je financiële zekerheid, ook bij tegenslag. Met een goede schuldsaldoverzekering zorg je ervoor dat je partner, gezin of dichte familieleden niet in financiële problemen komen wanneer jij of je partner overlijdt. Niet meer dan een evidentie voor een duurzame, sociale bank als die van ons.

De schuldsaldoverzekering bij vdk bank

Op maat van je situatie

Voor je schuldsaldoverzekering stelt vdk bank je Hypo care voor van levensverzekeraar NN – helemaal op maat van je leven. Ben je alleenstaand of leen je met een partner? Wil je het volledige bedrag verzekeren of zelfs meer? Betaal je graag in één keer of liever gespreid? We denken met je mee.

Tal van mogelijkheden

Wie een SSV afsluit bij vdk bank, krijgt niet alleen een open sfeer, een hartelijk welkom en een persoonlijke aanpak. Ook deze voordelen maken van een schuldsaldoverzekering bij vdk bank een goed idee.

1. Je kiest zelf hoe je je premie betaalt.
  2. Je krijgt een onmiddellijke dekking voor overlijden door ongeval.
  3. Er is een voorverzekering inbegrepen in de SSV.
  4. Je kan extra bescherming toevoegen zoals cancer care, arbeidsongeschiktheid …
Partnership

Partnership NN x vdk bank

Voor de schuldsaldoverzekering is vdk bank een partnership aangegaan met verzekeringsmaatschappij NN. NN hecht net als wij het grootste belang aan de hoogste kwaliteitsnormen. Aan je (financiële) veiligheid, en die van iedereen die je graag ziet. En aan een goede opvolging, opmaak en afhandeling van je dossier.

Eens babbelen over je situatie? Of meteen een SSV op maat?