Alleen partners met dezelfde principes en filosofie

“Toen het idee ontstond om het tienjarige jubileum van ‘The Reeling’ te vieren, was het aanvankelijk de bedoeling om een klein zaaltje af te huren voor zo’n 200 fans”, vertelt Lennert. “Haast onmiddellijk overschreden we die capaciteit en beslisten we het toch grootser aan te pakken”. Tegelijk wilden de broers ook een minidocumentaire opnemen om hun muzikaal parcours in de kijker te zetten. "Daarom gingen we op zoek naar een sponsor om één en ander te bekostigen."

Het broederpaar werkt enkel samen met partners wiens waarden 100% overeenstemmen met die van hen. “We zijn allebei klant bij vdk bank”, zegt Lennert. “Heel bewust zijn we overgestapt naar dé duurzame en ethische bank. “We bespraken de sponsormogelijkheden met vdk bank en eigenlijk was die deal relatief snel beklonken”, vertelt Janus met een smile. “Van onze kant kunnen we flink wat visibiliteit garanderen bij een jong publiek en ook de lokale verankering van de bank sprak ons erg aan. Vandaar.”

Ethische principes met de paplepel ingegoten

“Het zit bij ons in de genen”, lacht Lennert. “Onze vader heeft er ons van bij de start van onze muzikale carrière op gewezen dat we goed moesten nadenken met welke partners we duurzame samenwerkingen aangaan.” Vooral via hun persoonlijke sociale media kanalen dragen de broers hun engagement uit. “Onze fans weten zeker waarvoor we staan. Dat moeten we niet luid van de zaken schreeuwen”, zegt Janus.

Nieuwe vlam

De broers blijven hard aan de weg timmeren. “Op muzikaal vlak willen we blijven vernieuwen. Het is niet omdat we nu het tienjarig bestaan van The Reeling vieren, dat we enkel naar het verleden kijken.” ‘There’s No Sex Without You’ straalt levenslust uit en kijkt hoopvol naar de toekomst. Op die manier ontstaan, volgens de broers, nieuwe kansen om grote uitdagingen uit te gaan. “Precies daarom gingen we als geëngageerde artiesten in zee met vdk bank”, vertelt Janus.

Bekijk hier de mini-documentaire The Reeling for Dummies bij VRT MAX.