lieze aan de telefoon

Dagelijks bankieren in tijden van corona.

Net zoals we duurzaam en bewust omgaan met je geld, willen we ook verantwoord omgaan met deze snel wijzigende situatie. Wij volgen het virus en de verspreiding ervan op de voet en sturen regelmatig onze maatregelen bij. Alles staat in het belang van de gezondheid van onze klanten en medewerkers.

Onze dienstverlening aan jou, als klant, staat garant. We blijven jou optimaal begeleiden en adviseren bij elke belangrijke stap. We lichten hieronder graag toe hoe vdk bank jou in tijden van corona een faire service kan bieden.

Welkom op kantoor en aan het loket

In navolging van de beslissing van het Overlegcomité ontvangen we je vanaf dinsdag 1 december zowel aan het loket als op afspraak met een warme glimlach. Ook online blijven we steeds bereikbaar voor je dagelijkse bankzaken.
Op welke manier dan ook, bij ons ben je altijd welkom.

Heb je vragen over je bankzaken? Kom gewoon eens langs of maak een afspraak. 

Een stevige handdruk kunnen we je nu niet geven, maar wel een antwoord op je financiële vragen, advies van mens tot mens of gewoon een goeie babbel vanop een veilige afstand.

Heb je een afspraak in je vdk-kantoor maar voel je je ziek?

Om de verdere verspreiding van het virus tegen te gaan, hanteren we bij afspraakmomenten enkele richtlijnen. De gezondheid van ons allemaal is immers van uiterst belang.

  • Bij klachten (verkoudheid, hoesten, koorts, keelpijn …) plannen we een nieuwe afspraak.
  • We verwelkomen jou graag maar begroeten jou deze keer zonder handdruk.
  • We houden bij ons afspraakmoment graag een gepaste afstand en werken met plexiglas.

Het hoort misschien niet bij onze gewoontes, maar we moeten deze regels in acht nemen als we elkaar zoveel mogelijk willen beschermen.

Verkies je nu liever digitaal?

Bankieren kan je altijd en overal via je smartphone, tablet of pc met online@vdk en de mobile@vdk app. Dankzij deze applicaties regel je je dagelijkse bankzaken veilig en vlot vanop afstand. We tonen je graag hoe in de video onderaan deze pagina.

Nog een tip: betaal zoveel mogelijk contactloos met je debetkaart/kredietkaart of via de Payconiq by Bancontact-app. Gebruik je toch cash geld? Was of ontsmet dan meteen je handen.  

Lees meer over de nieuwe limieten en hoe je contactloos kan betalen met de kaart in onze 'Veelgestelde vragen in tijden van corona'.

Onze bankautomaten blijven open om geld af te halen.
Als vdk-klant kan je ook gratis geld afhalen aan de bankautomaten van andere banken.

Ben je nog niet echt mee met de digitale trein? Op de website van Febelfin vind je heel wat praktische informatie terug om onmiddellijk zelf aan de slag te gaan met digitaal bankieren.

Opgepast voor phishing in tijden van corona

Cybercriminelen misbruiken de actualiteit voortdurend om de aandacht van het publiek trekken. Jammer genoeg gebruiken hackers het coronavirus als lokaas om je via e-mail, sms of telefonisch naar websites te leiden.  
 
De populairste phishingtruc blijft het ontfutselen van je bankgegevens zodat criminelen je bankrekening kunnen plunderen. Word je opgebeld voor bankzaken door iemand waarvan je niet zeker weet dat hij of zij bij vdk bank werkt, breek dan onmiddellijk het gesprek af. Contacteer ons nadien op het vertrouwde telefoonnummer van jouw kantoor of op het nummer 09 267 33 31.
Je kan ons ook 24u op 24u bereiken via phishing@vdk.be.

Laat je niet misleiden en wees altijd waakzaam. Hou je pincode en bankgegevens geheim. vdk bank zal je nooit persoonlijke informatie via e-mail of andere communicatiekanalen vragen. Dus er is dan ook geen enkele reden om deze aan een derde te geven.

Betalingsuitstel hypothecaire kredieten en ondernemingskredieten

De coronacrisis blijft druk zetten op de financiële situatie van heel wat mensen en ondernemingen.

De minister van Financiën, de Nationale Bank van België en Febelfin hebben een tweede Charter inzake betalingsuitstel uitgewerkt voor particulieren, zelfstandigen en ondernemingen die financieel getroffen zijn door de coronacrisis.

Voor hypothecair kredieten kan een nieuw betalingsuitstel worden aangevraagd voor maximum drie maanden ingaand vanaf 1 januari 2021. Uiterste datum voor een aanvraag van betalingsuitstel is 21 maart 2021.

Voor ondernemingskredieten kunnen ondernemingen een aanvraag doen om tot uiterlijk 31 maart 2021 geen aflossingen van kapitaal te moeten doen. De interesten blijven wel verschuldigd.

Opgelet: zowel voor de hypothecaire kredieten als de ondernemingskredieten mag het totaal toegekende betalingsuitstel, in het kader van het Eerste en Tweede Charter, samen nooit meer dan 9 maanden bedragen.

Om in aanmerking te komen voor een betalingsuitstel dient evenwel te zijn voldaan aan enkele cumulatieve voorwaarden, die terug te vinden zijn op de website van Febelfin. Er zijn nieuwe Charters betalingsuitstel voor woonkredieten en ondernemingskredieten.

Meer informatie over de voorwaarden van betalingsuitstel of een aanvraag tot betalingsuitstel indienen ?

Wens je meer informatie over de voorwaarden en modaliteiten van dit betalingsuitstel of heb je omwille van coronamaatregelen moeilijkheden om je lening maandelijks af te betalen? Neem dan contact op met jouw vdk-adviseur (telefonisch of per mail). We kijken dan samen naar een oplossing.

De mobile@vdk-app: veilig, eenvoudig én rap

Met mobile@vdk regel jij je bankzaken waar en wanneer je maar wil. Dringende overschrijving doen? Snel je rekening raadplegen? Je doet het veilig, eenvoudig en vlot via de app, vanaf je smartphone of tablet. We tonen je hoe!

Download de app hier.

Digitaal betalen in tijden van corona

Febelfin legt het je eenvoudig uit in enkele filmpjes.

Betalen met je debetkaart of kredietkaart.

Contactloos betalen met je debetkaart of kredietkaart.

Betalen met een QR-code via je smartphone.

Contact