Mobiel bankieren met de gratis mobile@vdk app

Bij VDK Spaarbank kunt u realtime (24/24) online en mobiel uw bankzaken regelen en beheren. Uw saldo checken, verrichtingen en berichten consulteren, overschrijvingen doen en dit veilig en snel, waar en wanneer u maar wilt met behulp van uw smartphone of tablet.

Deze gratis mobiele applicatie is bruikbaar voor:

  • Apple toestellen (iPhone, iPad)
    • vanaf iOS 8
  • Android toestellen (Samsung, Sony, HTC,...: smartphone of tablet)
    • vanaf Android 4.1
  • Windows Phone toestellen (Nokia, Samsung,...)
    • vanaf Windows Phone 8.1

Met deze nieuwe app hebt u uw bank altijd en overal bij de hand. Superhandig dus. Maar weet dat u bij VDK ook altijd welkom blijft in uw vertrouwde kantoor. Want de digitale revolutie mag dan nog zo snel gaan, bij VDK blijven we belang hechten aan persoonlijk contact. Als bankier van mens tot mens blijven we u graag van dienst op de manier die u het beste past: face-to-face, via de pc of mobiel. Aan u de keuze.

De mobile@vdk app downloaden

mobile@vdk is beschikbaar in de App Store, in Google Play of in de Windows Phone Store:

Wat hebt u nodig om de mobile@vdk app te gebruiken?

  • Smartphone of tablet
  • Internettoegang (GSM data (3G, 4G) of WIFI internet access)
  • VDK-kaart of Jovo-kaart (internetbankieren is toegankelijk voor Jovo’s vanaf 12 tot 24 jaar)
  • E-abonnement waarin online@vdk is geactiveerd: online@vdk hebt u nodig om mobile@vdk te activeren op uw toestel. Aanmelden op online@vdk gebeurt met behulp van een VDK-kaart of Jovo-kaart en kaartlezer. Klik hier als u nog geen gratis internetbankieren hebt bij VDK.

Bent u nog geen cliënt bij VDK? Klik hier voor meer info.

Hoe activeert u mobile@vdk?

Download de mobile@vdk applicatie uit de app store van uw mobiel toestel (Apple App Store, Google Play of Windows Store), nadien volgt er een eenvoudig en veilig registratie- en activeringsproces in uw online@vdk.

Om mobile@vdk te activeren moet u dus eerst uw toestel registreren in uw online@vdk. Nadat u ingelogd bent in uw online@vdk met behulp van uw VDK-kaart of Jovo-kaart en kaartlezer, klik dan bovenaan op de functie mobile@vdk.

Doorloop de verschillende stappen in het scherm ‘beheer mobile@vdk’. U zal een persoonlijk wachtwoord moeten kiezen van 6 cijfers (letters zijn niet toegestaan). Met dit wachtwoord kunt u, na de registratie van uw toestel en activering van de app, zich telkens aanmelden en verrichtingen handtekenen. Van zodra u de verschillende stappen hebt doorlopen kunt u de applicatie openen op uw smartphone/tablet en het mobiel bankieren starten.

Functionaliteiten

  • Consultatie rekeninginformatie
  • Overschrijvingen
    • tussen eigen rekeningen opgenomen in uw online@vdk abonnement
    • naar rekeningen van derden:
      • Vertrouwde begunstigden: begunstigden opgenomen in uw adresboek van online@vdk
      • Nieuwe begunstigden: begunstigden niet opgenomen in uw adresboek van online@vdk

Voor overschrijvingen in mobile@vdk gelden volgende maximale bedragen:

Leeftijd mobile@vdk abonnee Max. over te schrijven bedrag per dag naar derden Max. over te schrijven bedrag per dag naar nieuwe begunstigden Max. over te schrijven bedrag tussen eigen rekeningen
> 18 jaar 1.250 EUR 500 EUR onbeperkt
16 - 17 jaar 300 EUR 150 EUR onbeperkt
12 - 15 jaar
Verlengd minderjarig
150 EUR 50 EUR onbeperkt

Let wel: U kunt van een nieuwe begunstigde een ‘vertrouwde begunstigde’ maken door deze in online@vdk te signeren in uw adresboek of bij een nieuwe overschrijving.

  • Handtekenen van verschillende overschrijvingen tegelijk
  • Consultatie en schrappen van uitgestelde bewegingen
  • Consultatie verwerkte bewegingen
  • Consultatie domiciliëringen
  • Berichten consulteren en bijlagen downloaden
  • Wachtwoord wijzigen
  • Uitgavenstaat Visa consulteren
  • Informatie raadplegen over de installatie van mobile@vdk

Veiligheid

Financiële transacties dienen met alle vertrouwelijkheid behandeld te worden. VDK Spaarbank gebruikt een ruime waaier aan beveiligingsmethoden, dit om uw transacties en gegevens die online verstuurd worden maximaal te beschermen. Ook u kunt helpen om de veiligheid te verhogen door enkele simpele regels in acht te nemen.

  • Om mobile@vdk te gebruiken moet u uw toestel registreren met uw VDK-kaart of Jovo-kaart en kaartlezer via uw online@vdk. Mobile@vdk kan enkel opgestart worden op de door u geregistreerde toestellen.
  • U hebt een persoonlijk wachtwoord nodig om in te loggen en transacties te signeren.
  • Elke elektronische handtekening is uniek en maar eenmalig bruikbaar.
  • Bij het ingeven van een verkeerd wachtwoord krijgt u de melding hoeveel pogingen er nog resten. Wanneer alle pogingen opgebruikt zijn, volgt een blokkering. Het toestel opnieuw registreren via uw online@vdk volstaat om te deblokkeren. Het herinstalleren van de applicatie is niet nodig.
  • Bij de blokkering van uw VDK-kaart of Jovo-kaart worden alle mobiele installaties ontoegankelijk.
  • Bij misbruik:
    • Contacteer onmiddellijk de helpdesk
    • Als de helpdesk niet bereikbaar is, bel dan Card Stop (070 344 344) om de kaart te blokkeren
  • Enkele tips voor veilig mobiel bankieren :
    • Voor al uw mobiele toestellen voorziet u best de nodige beveiligings- en antivirussoftware, die u ook telkens moet updaten
    • Geef uw persoonlijk wachtwoord nooit door aan derden
    • Vergeet u niet telkens uit te loggen, zowel bij mobile@vdk als online@vdk
    • Meer info en tips over safe internet bankieren vindt u hier

Contact

  • VDK-Helpdesk: tel: 09 267 33 33 – E-mail: mobile@vdk.be
    • Telefonisch te bereiken tijdens de kantooruren van maandag tot vrijdag.
    • Een telefonische melding over verlies/diefstal/misbruik/fouten of onregelmatigheden moet evenwel binnen de drie dagen bevestigd worden per e-mail.
  • Feedback
    • Facebook
    • Appstore review
      • Android
      • IOS
      • Windows Phone

Nuttige info