Al sinds onze oprichting in 1926 willen we actief meebouwen aan de toekomst van onze klanten, onze buurt, de gemeenschap.

Door te investeren in duurzame projecten – sociaal, economisch en ecologisch – investeren we in een wereld die dezelfde kansen biedt aan onze kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen.

Om onze inspanningen voor maatschappij en klimaat kracht bij te zetten, lanceerden we vandaag een vdk-klimaatcampagne, gekaderd in het nationaal klimaatinitiatief ‘Sign for my Future’. #SFMF is een burgerinitiatief, uitgegroeid tot de breedste coalitie ooit van burgers, jongeren, bedrijfsleiders, middenveldorganisaties, de media en de academische wereld die samen alle Belgen oproepen om zich uit te spreken voor een krachtig klimaatbeleid.

Het streefdoel van vdk bank is om maar liefst enkele duizenden handtekeningen te verzamelen tegen maandag 15 april. Voor elke tien handtekeningen die we verzamelen, hebben we bovendien beslist om een boom te planten om onze CO2-uitstoot verder te neutraliseren. Dat is cruciaal voor een betere samenleving. Wanneer onze klimaatcampagne afloopt, gaan we als vdk-team zelf de bomen planten.

Onze campagne wordt gedragen door een miniwebsite: op klimaat.vdk.be vinden bezoekers meer informatie over de inspanningen van vdk bank en kunnen ze zelf hun steentje bijdragen door te tekenen voor het klimaat. Wie wil, kan er een vdk-klimaatbadge downloaden en die delen met zijn of haar netwerk via sociale media.

vdk bank - Sign for my Future
Samen tekenen we voor een beter klimaat en voor onze toekomst!
Onze collega's

vdk bank