De uitdaging

Binnen de afdeling Dagelijks Bankieren zorg je voor ondersteuning bij het uitvoeren van de operationele taken uit de diensten Klantenbeheer en Betaalverkeer.

Welke operationele taken mag je verwachten binnen de dienst Klantenbeheer?

  • Je kijkt kritisch de klantengegevens binnen welomschreven acceptatieprocedures na. Dit houdt in:
    • Nalezen van statuten, verslagen, oprichtingsaktes, …
    • Controleren van identificatiegegevens en identificatiestukken
    • Actualiseren van identiteitsgegevens
  • Je zorgt ervoor dat gereglementeerde rapporteringen tijdig en correct worden ingediend.
  • Je bent het aanspreekpunt voor de (commerciële) collega’s ter ondersteuning van identificatie van natuurlijke en niet- natuurlijke personen

 

Voor de operationele taken binnen de dienst Betaalverkeer:

  • Je controleert en verwerkt specifieke aanvragen uit het betaalverkeer: betaalkaarten, individuele overschrijvingen van klanten en collectieve overschrijvingen i.o.v. sociale secretariaten, Europese domiciliëringen.
  • Je verwerkt specifieke aanvragen m.b.t. betaal- en spaarrekeningen:
    salderingen, titulariswijzigingen, titulariscontrole, opmaken van attesten.
  • In het kader van de Bankoverstapdienst voer je aanvragen uit of verstuur je aanvragen via het interbancair Switchplatform.
  • Je verwerkt de aanvragen voor huurwaarborgen: je blokkeert de spaarrekeningen en verstuurt brieven naar de verhuurders; je saldeert de huurwaarborgrekeningen.
  • Rekeningen met een debetstand volg je op en je verstuurt brieven i.k.v. debiteurenbeheer.
  • Je voert acties uit n.a.v. een beslag op vdk-rekeningen en volgt het beslagdossier op.
  • Je beheert de betwistingsdossiers voor transacties met debetkaarten.
  • Je bent het aanspreekpunt voor de (commerciële) collega’s voor alle aspecten uit het betaalverkeer. Dagelijks analyseer je de vragen van (commerciële) collega’s en zoek je naar oplossingen voor eventuele problemen.

Jouw profiel

  • Je hebt een bachelordiploma op zak.
  • Je hebt een goede kennis van MS Office toepassingen.
  • Je werkt graag in een team en overlegt dagelijks met jouw collega’s over de planning.
  • Je hebt een scherp oog voor detail en bent zeer opmerkzaam.
  • Je werkt nauwgezet en gestructureerd.
  • Je houdt het hoofd koel als je met verschillende zaken tegelijk bezig bent.
  • Je behandelt telefonische vragen van (commerciële) collega’s met een glimlach.
  • Je werkt oplossingsgericht.
  • Je bent in staat om (technische) problemen te detecteren n.a.v. meldingen van incidenten door klanten of (commerciële) collega’s en over te maken aan specialisten.
  • Je werkt samen met de collega’s mee aan het trekken en opvolgen van diverse projecten.
Contact