De uitdaging

• Je werkt mee aan projecten voor de afdeling Sparen & Beleggen. Je implementeert projecten van a tot z: bepalen van business requirements, neerschrijven ervan in business requests, beoordelen van business analyses, opstellen en uitvoeren van testplannen, geven van opleidingen en schrijven van bijhorende procedures en manuals;
  • Je analyseert mee de relevante regelgeving en vertaalt dit naar impact op de activiteiten qua beleggingen, zowel naar retail aanbod als naar de bankportefeuille. Je fungeert op deze manier als een brugfunctie tussen de afdelingen Legal en Compliance enerzijds en de afdeling Sparen & Beleggen anderzijds;
  • Je werkt mee de KPI’s, eerstelijnsmonitoring en rapportering uit voor de afdeling en staat ook in voor de periodieke uitvoering ervan;
  • Je houdt alle contracten up to date voor de afdeling (distributieovereenkomsten, ISDA’s, GMRA’s, …);
  • Je werkt mee aan de PAP en PARP procedures in het kader van het productaanbod en bekijkt mee de opportuniteiten binnen ons productaanbod;
  • Je volgt mee de beleggingsvoorstellen, orders en producten op en zorgt voor een up to date platform met informatie voor zowel onze klant als adviseur;
  • Je brengt alle bedrijfsprocessen in kaart en tekent deze verder uit in flowcharts en houdt deze ook up to date.

Jouw profiel

• Je hebt bij voorkeur een Master-diploma op zak;
  • Je bent gebeten door alles wat met beleggen en economie te maken heeft;
  • Je bent analytisch en kan dit vertalen in concrete actiepunten;
  • Je hebt ervaring in projectwerk;
  • Je hebt kennis van wet -en regelgeving en begrippen als MiFID, MiFIR, IDD, SFTR, SFDR en taxonomie schrikken je niet af;
  • Je bent punctueel en bent vlot met MS office tools zoals Word, Excel en PowerPoint;
  • Je bent creatief en kan dit ook vertalen naar actiepunten op maat van vdk.