Evi Ostyn (32) is sinds april 2021 aan de slag als relatiebeheerder in het kantoor van vdk bank in Gentbrugge. Enthousiast vertelt ze over hoe tevreden ze is over haar job. “Dat ik op tien minuutjes fietsen van het kantoor woon, is natuurlijk ook mooi meegenomen, maar waar ik het meest voldoening uit haal is de persoonlijke en warme contacten met de klanten die ik in de anderhalf jaar dat ik voor vdk bank werk, heb kunnen opbouwen. Dat geeft ongelooflijk veel energie.”

Carrièreswitch

Evi Ostyn behaalde aan de Gentse Arteveldehogeschool een bachelor in communicatiemanagement. Nadat ze onder meer vijf jaar in een boetiek werkte, vond ze het tijd voor een carrièreswitch. “Ik werkte daar wel heel graag en had ook een fantastisch goede relatie met de eigenares, maar het kriebelde toch om eens iets anders te proberen.

Via een kennis hoorde ik van een aantal vacatures bij een grote bank. Na mijn sollicitatiegesprek kwam ik er terecht op de afdeling customer service. Maar al snel bleek dat ik er niet mijn draai vond. Het contact met de klanten was onpersoonlijk omdat het contact grotendeels beperkt bleef tot het beantwoorden van een zo groot mogelijk aantal telefoontjes per dag.

Het was echt niet wat ik ervan verwacht had. Na anderhalf jaar was ik er klaar mee. Enkele van mijn toenmalige collega’s verkasten naar vdk bank en vertelden enthousiast over het enorme verschil in de manier van werken. Het zette me aan om te solliciteren en sinds ik hier werk voel ik me als een vis in het water. Ik heb echt het gevoel de job van mijn leven te hebben gevonden.”

Waarden

Of de ethische, lokale en sociale waarden van vdk bank bepalend waren voor haar keuze, willen we van Evi weten. “Een job dicht bij huis is natuurlijk altijd een enorm voordeel. Maar voor het overige moet ik eerlijk bekennen dat ik er me niet van bewust was dat vdk bank die waarden hoog in het vaandel voert.

Het is pas door in de aanloop naar mijn sollicitatie meer over vdk bank te lezen dat ik begon te beseffen hoezeer die waarden aansluiten bij waar ik zelf voor sta. Ik ben ook een moeder, en dan denk je toch na over de wereld waarin je kinderen later terecht zullen komen.

Duurzaamheid is een must. Maar het is een woord waar heel wat aspecten aan verbonden zijn. Voor mij heeft het ook erg veel te maken met warme menselijke relaties. Technologie is natuurlijk erg belangrijk en heeft ons allemaal veel voordelen gebracht, maar we zijn als mensen toch vooral sociale wezens.

Op een vriendelijke manier de klanten echt kunnen helpen met hun bankzaken, zorgt voor een enorme jobtevredenheid. Ook het gevoel om in een klein team van een kantoordirecteur, twee relatiebeheerders en een commerciële medewerker aan hetzelfde zeel te trekken, geeft tonnen energie.

Naar mijn vorige werkgever moest ik me na een tijdje elke dag echt voortslepen, nu kom ik bij wijze van spreken elke dag fluitend aan. Ook als ik van anderen hoor hoe lastig ze hun job soms vinden, prijs ik me echt gelukkig dat ik deze baan heb gevonden.

Dat werknemers een correct loon en goede arbeidsvoorwaarden krijgen, is onderhand natuurlijk bij elke werkgever een evidentie, maar de extra’s bij vdk bank in de vorm van een uitstekende werksfeer en van het mee helpen uitdragen van toekomstgerichte en duurzame waarden, maken voor mij echt het verschil.”

Contact