3.024 vdk-klimaatambassadeurs, stuk voor stuk mensen die tekenen voor de toekomst en die van onze kinderen. Als bedanking planten wij alvast 302 bomen met het vdk-team. Want zoals beloofd zijn 10 handtekeningen = 1 boom! Niets beter dan een groot, groen bos, toch? Daarom doen we er graag een 'luchtschepje' bovenop en planten we een halve hectare bos. Op deze manier geven wij samen zuurstof aan de volgende generaties.

Waar en wanneer komt dit bos tot leven? Hou zeker onze Facebook - en Instagrampagina in de gaten, want je komt het daar binnenkort te weten!

Onze klimaatacties kaderden in het nationaal klimaatinitiatief en de petitie Sign for my future. Een samenwerking van burgers, jongeren, academici, media, bedrijfsleiders, middenveldorganisaties … Een petitie waarbij drie dingen werden gevraagd aan de komende regering om België klimaatneutraal te maken voor 2050:

1. Een klimaatwet
  2. Een sociaal rechtvaardig investeringsplan
  3. Een onafhankelijke klimaatraad

Op het slotevent ‘Together towards 2050’, werd door de organisatie van Sign for my future het mandaat met 267.743 handtekeningen overhandigd aan de vertegenwoordigers van de politieke partijen. Nu is het aan de volgende regering om in actie te schieten en ons klimaat te redden!