Treedom is 's werelds eerste digitale platform voor het kweken en online schenken van bomen. Deze enquête maakt deel uit van een campagne die Treedom in deze zes Europese landen voerde  tussen de Dag van de Aarde (22 april) en Wereldmilieudag (5 juni). Het doel is om twintigduizend bomen te laten groeien in een speciaal bos met de hulp van Treedom's Community.

Een andere opgemerkte actie die plaatsvond tussen 22 april en 5 juni is de pelgrimstocht voor de Aarde van de 69-jarige Nederlandse ondernemer Henry Mentink. In 45 dagen legde hij met een kruiwagen, gevuld met buideltjes aarde, te voet de weg af tussen Varik, een dorp bij het Nederlandse Nijmegen, en Parijs, om erbij de UNESCO te gaan vragen de hele aarde op de werelderfgoedlijst te plaatsen.

Hij hield een reisblog bij op Pindat. Hoopgevend was dat hij aangaf onderweg zowat om de tien kilometer  op initiatieven te zijn gestoten waarbij mensen zorg dragen voor elkaar en voor de aarde.

Bij vdk bank zijn we met zijn allen wel op de hoogte van onze duurzaamheidsstrategie én proberen we er samen consequent naar te handelen.